Odżywianie dzieci

Nauka o prawidłowym odżywianiu ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania otyłości u dzieci. Rodzice powinni wiedzieć, że nie wszystkie kalorie są takie same. Na przykład przy zakupie płatków śniadaniowych, należy wybrać te wielozbożowe, oraz te, które są bogate w błonnik, białka i mają niską zawartość cukru. A czego należy unikać, robiąc zakupy spożywcze dla dziecka? Zdecydowanie należy unikać słodkich płatków kukurydzianych, pokrytych miodem z dodatkiem cynamonu. Są to płatki z niesamowicie dużą zawartością cukru, który w dłuższej perspektywie powodować otyłość. Niewskazane jest również kupowanie i spożywanie tzw. śmieciowego jedzenia. Są to wszelkiego rodzaju hot dogi, hamburgery, oraz ociekające tłuszczem frytki. Pomimo że lubimy ich smak, nasz organizm nie lubi tego, z czego i na czym zostały przyrządzone. Niezbyt dobrym pomysłem jest również tak lubiane przez dzieci masło orzechowe. Kupując masło orzechowe, należy unikać produktów, które mają w swoim składzie utwardzone oleje. Oleje te sieją spustoszenie w organizmie, przyczyniając się do szybkiego zapychania tętnic u dzieci. Kupując masło orzechowe, wybierz to naturalne – pomimo że będzie kilka razy droższe od najtańszego. Unikajmy słodkich napojów gazowanych. One oraz słodycze to dwie największe przyczyny odkładania się tłuszczu. Napoje gazowane zawierają dużo cukru i syropu z kukurydzy. Jeśli twoje dziecko nie chce z nich zrezygnować, wybierz dla niego napój dietetyczny. A jeżeli dziecko jest uzależnione od słodyczy, musisz wprowadzić rygorystyczne ograniczenia w ich spożywaniu.

Hej! Mam na imię Szymon i społeczeństwo jest moją pasją. Dlatego chciałbym zaprosić was do lektury mojego bloga! Jeśli też interesujecie się tematem społeczeństwa to to idealna strona dla Was! Zapraszam!
error: Content is protected !!